blacklord
Mesaj Sayısı : 180 Yaş : 32 Kayıt tarihi : 12/08/08
| Konu: Fable 2 Genel Perş. Ağus. 21, 2008 10:38 am | |
| Lionhead'in Fable macerasının üzerinden uzun zaman geçti. Gerek Xbox, gerekse bir süre sonra ziyaret ettiği PC platformunda RPG severlerin büyük takdirini kazanmıştı Albion dünyası ve sakinleri. Karakter gelişimdeki yeniliklerle olsun, insanlar ile olan 'özel' ilişkilerimiz ile olsun, içinde barındırdığı kendine özgü hikayesi ile farklı ve yeni bir soluktu Fable oyuncular için. Şimdi ise o topraklara dönüşümüz için yeni bir nedenimiz var, Fable 2, ve inanın, aradan geçen 500 yıl çok ama çok şeyi değiştirmiş, değiştirecek. Hikaye konusunda çok fazla bilgi vermeyen üstat Moluneux, Fable 2'nin türe ve seriye getireceği yenilikler ile ilgilenmemizi istediği için, biz de buna mecbur kaldık. Sanmayın ki bu bir eksik. Birazdan anlatacaklarım size en kısa yoldan bir 360 aldıracak kapasiteye sahip, o yüzden hazır olun. Oyunumuz dediğimiz gibi ilk maceranın tam 500 sene sonrasını konu alıyor. Yine bir kahramanı yöneteceğimiz hikâyenin yer aldığı bu topraklar, aradan geçen sürenin etkisiyle de biraz gelişmiş ve büyümüş durumda. Bildiğimiz Albion'un tam 10 katı genişliğinde koca bir dünya ile karşı karşıyayız. Bu dünyanın içinde gezilebilir 20 adet kendine has özellikleri olan bölge, 30 adet keşfedilmeyi bekleyen zindan bulunacak. İnsanın aklını başından alan bu değişim, yapımcıların söylediğine göre � eğer biraz sıkarsak kendimizi � 12 saatte sona erdirilebiliyor, tabii yan görevleri yapmazsak. İlk bakışta kısa görünen oynanış süresi, 150'yi bulan yan görev sayısı ile yerini 'hadi oradan canım!' gibi tepkilere bırakıyor. Tüm bu maceralarımızda bize eşlik edecek 8'i ana olmak üzere 80'i bulan büyü, 100 adet, içinde ilk kez kullanacağımız ateşli silahları da barındıran silah ve bir o kadar giysi çeşidi de cabası. Peki artık erkek ve kız olarak iki farklı karakterden birini seçebileceğimizi ve tüm oyunun buna göre şekilleneceğini söylersem? Durun, daha bitmedi. Fable�ın oyuncuya tanımış olduğu 'iyi veya kötü' olma seçimi, Fable 2'de de aynen korunuyor olacak, ama daha da gelişmiş bir şekilde. Oyun süresince sergilemiş olduğumuz herhangi bir ahlaksız tavır, yaptığımız zulüm, ufak da olsa bir iyilik ya da saflık, tamamladığımız görevler dışında da bizi arzu ettiğimiz tarafa yönlendirecek. Seçmiş olduğumuz kötülük veya iyiliğin sonuçları, ilk oyuna nazaran çok daha belirgin ve etkili bir hal alacak. Mesela ufak bir kasabada yaşarken, eğer oranın insanlarına yardım edersek, iyilik yaparsak, o kasaba zamanla büyüyecek ve gelişecek. Eğer kötülük yapıp, insanlardan çalmaya kalkarsak, halk bir süre sonra evlerini terk etmeye başlayacak. Bu karşılaşabileceğimiz etkiler için sadece ufak bir örnek. Lionhead'in Fable 2'yi getirdiği diğer bir yenilik ise oyun boyunca bize eşlik edecek olan evcil köpeğimiz. Normal bir yapay zekadan çok, oyuncu ile aralarında duygusal bir bağ oluşturmayı amaçladıklarını belirten Moluneux, bir köpekten çok daha fazlası olduğunu her fırsatta dile getiriyor. Öncelikle bu dostumuz üzerinde tam bir kontrol sahibi değiliz, yani 'saldır, bekle' gibi emirler veremiyoruz. Eğer etrafta bir tehlike sezerse, hedefi uyandırmadan bize bildirebilecek. Saldırdığımız herhangi bir düşmana o da otomatik olarak saldırarak bize eşlik edecek. Yaralandığımızda veya kasaba içinde dolaşırken bize çok daha fazla yakın ve sıcak davranacak, tabii biz ona izin verirsek. Şöyle ki; yaptığı herhangi iyi veya kötü bir şeyden dolayı köpeğimizi ödüllendirebileceğiz, ya da istediğimiz zaman oyun da oynayabiliriz. Diğer yandan onu cezalandırma hakkına da sahibiz. Göstermiş olduğumuz bu tavırlar, dostumuzun bize olan ilgisinde büyük rol oynayacak. Ona karşı aldığımız direkt kararlar dışında, karakterimizin gelişimi de köpeğimize yansıyacak. Eğer iyi birini oynuyorsak çok daha sevecen ve asil bir köpek olurken, şeytani bir karakteri seçtiğimizde saldırgan ve acımasız bir yaratığa dönüşecek. | |
|